Sociale media

Wij zijn op sociale media te volgen en te bereiken via X, LinkedIn, Facebook en Instagram. Wij zijn ook bereikbaar via WhatsApp.

Overdag tijdens werkdagen

Wij reageren alleen overdag tijdens werkdagen (08.30 – 17.00 uur) op vragen die gesteld worden via social media en Whatsapp. Heeft u bijvoorbeeld ’s avonds of in het weekend via sociale media een vraag aan ons gesteld, dan kunnen we pas de eerstvolgende werkdag reageren.

Tijdens calamiteiten

Tijdens grote calamiteiten wordt er met name gebruik gemaakt van het regionale X-account van de Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden. U kunt dit account volgen via @crisisGM.

Gedragsregels

Via sociale media informeren we onze inwoners, ondernemers en andere personen. U kunt natuurlijk ook reageren op onze sociale mediaberichten. Als u reageert, vragen we u rekening te houden met onze gedragsregels. De gedragsregels zijn:

  • Wij respecteren elkaar en elkaars mening. Er is plaats voor ieders mening. 
  • We discussiëren op een open, gelijkwaardige en respectvolle manier. Reageer daarom op een fatsoenlijke manier op ons en op elkaar. We accepteren geen beledigende, bedreigende of aanstootgevende berichten.
  • Grof taalgebruik, misleiding en/of discriminatie accepteren wij niet.
  • Plaats alleen reacties die over het onderwerp gaan.
  • Plaats geen nepnieuws. 
  • Plaats geen reacties vanuit een nepaccount of een account zonder uw naam. Dat past niet bij onze open en eerlijke manier van communiceren.
  • We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Daarom wisselen we via sociale media geen persoonlijke gegevens uit. Dat doen we via telefoon of e-mail. Plaats dus geen persoonlijke informatie zoals telefoonnummers, afbeeldingen van personen of e-mailadressen.
  • Ga respectvol om met de privacy van onze medewerkers. 

Overtreden gedragsregels

Houdt u zich niet aan onze gedragsregels? Dan spreken wij u hierop aan en kunnen we besluiten om uw bericht te verwijderen. Gebeurt dit vaker? Dan kunnen we uw account blokkeren.